zaterdag 5 januari 2013

breien door alle onrust heen

Breien geeft me een rustpunt in mijn onrustige bestaan. En dus doe ik het dagelijks. Steekje voor steekje ontstaan er nieuwe ideeën, relativeer ik de dingen die er gebeuren en soms brei ik met degene in gedachten voor wie het werkstuk wordt.
De Omslagdoek voor Hongarije is er zo'n project. Ik ben er 27 december mee gestart en op 2 januari was hij klaar. In gedachten de oude dame die 'm volgend jaar winter mag dragen, een dame van 83 jaar. Ik hoop dat ze deze winter goed doorkomt. Het patroon van de gebreide omslagdoek met Feather and Fanpatroon komt van deze site. Ik heb 1 bol OPAL 6-draads sokkenwol gebruikt en van de tweede bol ongeveer 1200 stekenm;-)), geen idee hoeveel meter.
Omdat ik de omstandigheden die deze mensen 's winters moeten doorstaan ongelooflijk heftig vind, heb ik Lineke gemaild om nog twee namen te vragen om nog een omslagdoek te maken.
Ik heb nog een zelfgebreide schouderwarmer liggen die ik niet meer draag en ik ben een gehaakte omslagdoek aan het maken die ik hier vond. Het mooie van deze omslagdoek is dat je begint met een magic loop en zo een mooi en recht begin hebt. Deze sjaal haak ik van de Bingo van Lana Grossa, een mooie 100 % merinowol.




Verder ben ik ook nog voor mezelf bezig met deze tuniek van Drops. Het is een leuk werkje, ik ben alleen bang dat hij iets te ruim wordt...nou ja maar even afwachten tot hij helemaal klaar is en dan maar zien.








Dank voor de opbeurende woorden op mijn vorige logje. Het is niet zo dat ik het vervelend vind dat hij weg is, zo gaan die dingen inderdaad, maar het grijpt me meer aan dan ik dacht. Ook Milan heeft er zo zijn gedachten bij, ook al hadden ze best veel onenigheid samen.

Dank je voor het bezoeken van mijn weblog.
Warme groet, Noor

7 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat kun jij snel breien. Het is een mooie omslagdoek geworden en dat je nog twee gaat maken, wat goed. Ja de omstandigheden daar zijn vreselijk. Ik ga na mijn omslagdoek nog wat sokken breien. En de tuniek wordt ook prachtig, mooie kleuren ook. En wat ik zo mooi vind, is dat er via de diverse weblogs gebreid wordt voor Hongarije !
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ook ik ben bezig voor Hongarije en heb 2 omslagdoeken gehaakt maar zou er nu wel een willen breien. Je geeft aan waar het patroon te vinden is maar............ de vertaling.Zou jij dat kunnen doorgeven maar vraag het wel met heel veel schroom. Als je er niet aan kan beginnen begrijp ik dat goed hoor, dan maak ik een derde ook weer gehaakt.Ik vind die van jou erg mooi.
    Heel veel succes met de omslagdoeken en een vriendelijke groet van Willy van der Have

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Willy, als je me via mijn e-mail een berichtje stuurt met jouw mailadres wil ik het patroon wel vertalen voor je.
      groetjes, Noor

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijk warme en prachtige omslagdoek is het geworden. Je tuniek wordt ook prachtig. Ik hoop dat je 'm niet hoeft uit te halen. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun jij zo snel breien? De omslagdoek ios wel mooi geworden. Je tuniek vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan jij snel breien! En wat superfijn dat je nog twee omslagdoeken gaat maken. Wat je schrijft dat je aan degene denkt voor wie je breit herken ik, ik denk ook aan degene die mijn sokken gaat dragen al weet ik niet wie dat zal zijn. Het is fijn om iets bij te kunnen dragen.

    Een mijlpaal dat je oudste de deur is uitgegaan, kan me voorstellen dat je het zo beleeft. Alle herinneringen komen langs en je sluit een levensfase met hem af en er komt een nieuwe voor in de plaats.

    Je tuniek wordt heel mooi.

    Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi je omslagdoeken...en ook zo'n ontzettend mooi doel! Ik ben weg van je tuniek...prachtig!! En ik las net ook je vorige logje over je zoon...ik heb nog geen ervaring maar het is wel iets wat de komnede jaren ook hier gaat gebeuren. er worden al zo nu en dan plannen gemaakt...spannend hoor! al weet je dat het goed is...al zou je ook niet willen dat ze tot hun 50e thuis blijven wonen ;)...toch is het even slikken...zal er ook wel bij horen ;). Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen